علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

  • ۰
  • ۰

روانشناسی موفقیت یک شاخه از روانشناسی است که به بررسی راه های علمی و کاربردی برای دستیابی به موفقیت می پردازد.موفقیت می تواند برای هر فرد تعریف و معنای متفاوتی داشته باشد، اما برخی از عوامل کلیدی که در روانشناسی موفقیت مطرح می شوند عبارتند از: داشتن یک ذهنیت مثبت و باز، پذیرا بودن تجربیات جدید، کنجکاوی فکری، تمرکز بر زمان حال، تعیین هدف و برنامه ریزی، اعتماد به نفس و خودپذیرایی، تلاش و پشتکار، گذار از ترس شکست و الگوبرداری از افراد موفق، این عوامل را می توان با خودآموزی، خودشناسی و گاهی با کمک یک مشاور روانشناس تقویت کرد.راهنمای نهایی روانشناسی موفقیت

چگونه ذهنیت مثبت و باز داشته باشیم

برای پیدا کردن ذهنیت مثبت و باز، باید ابتدا باورها و افکار منفی خود را شناسایی و تغییر دهید. برخی از راهکارهایی که می توانید برای این منظور به کار ببرید عبارتند از:

گفتگوی درونی مثبت: با خودتان مثبت صحبت کنید و از جملات تأکیدی مثبت روزانه استفاده کنید. به خود یادآوری کنید که شما قابل دوست داشتن، توانمند و مسئول هستید.

تجسم مثبت: تصویری هیجان انگیز و واضح از اهداف و زندگی ایده آل خود بسازید و بارها و بارها آن را در ذهن مرور کنید. تصور کنید که شما همین الان به آرزوهای خود رسیده اید و حس خوشحالی و اطمینان را در خود حس کنید.

ارتباط با افراد مثبت: با افراد برنده، مثبت، شاد، خوش بین و کسانی که در زندگی اهداف بزرگ دارند و موفق هستند، معاشرت کنید. از افراد منفی و اضطراب آور دوری کنید. به نظرات سازنده و الهام بخش دیگران گوش دهید.

خوراک ذهنی مثبت: ذهن را با اطلاعات و ایده هایی که موجب تعالی و شادمانی می شوند و شما را نسبت به خود و آرزوهایتان مطمئن می سازند، تغذیه کنید.کتاب ها، مجلات و مقالات آموزنده، الهام بخش و انگیزه دهنده بخوانید.فیلم ها و برنامه های تلویزیونی آموزشی و مثبت تماشا کنید.

 

  • ۰۲/۰۳/۰۳
  • sanaz bhmr

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی